بهبود عملکرد گمرک استان اصفهان

بهبود عملکرد گمرک اصفهان

تقدیر وتشکر استاندار اصفهان از خدمات کارکنان گمرک اصفهان

دکتر رضایی استانداراصفهان از زحمات کارکنان گمرک اصفهان و فعال تر شدن گمرکات استان نسبت به قبل تشکر و قدردانی کرد و راه اندازی انبارهای اختصاصی در استان را نمودی از مردمی شدن اقتصاد قلمداد کرد .

دکتر رسول کوهستانی پزوه در این دیدار یک ساعته بیان داشت : از ابتدای اسفند سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون کارکنان گمرک به طور مستمر به فعالیت خود مشغول بوده اند و تاکید کرد: گمرک تعطیل پذیر نیست و از سوی گمرک خللی در تشریفات صادرات و واردات به وجود نیامده است .

وی به آمار صادرات و واردات گمرکات استان اشاره و بیان داشت :صادرات استان از لحاظ وزنی نسبت به سال قبل کاهش محسوسی نداشته و کاهش ارزش صادرات نیز به دلیل به روز رسانی ارزش کالاهای صادراتی بوده است
وی از رشد ۱۷ برابری صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان خبر داد و گفت : دلیل عدم صادرات مصنوعات طلا در سال جاری مربوط به عدم واردات و ورود موقت شمش طلا می باشد و همچنین تصریح کرد : با برقراری پرواز چارتر باری بین اصفهان روسیه حجم مبادلات و صادرات محصولات کشاورزی و لبنی استان به طور قابل ملاحظه افزایش خواهد یافت .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با تشکر از حمایتهای استاندار اصفهان در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد: ارسال پیشنهادات گمرک اصفهان توسط استانداری اصفهان؛ در خصوص رفع مشکلات صادرات فرش دستباف ، طلا و صنایع دستی به مقامات کشوری و پیگیری آن تا حصول نتیجه برای فعالان این حوزه و اشتغال استان نقش به سزایی خواهد داشت.
وی گفت: با مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ۹۰ درصد کالای وارداتی واحدهای تولیدی بدون ارائه کد رهگیری بانک قابل ترخیص است .

دکتر رسول کوهستانی پزوه به مصوبات ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و اظهار داشت : گمرک تمام همت خود را به کار بسته تا مشکلات واحدهای تولیدی رفع و هزینه های آنها در خصوص ترخیص کالا کاهش یابد و در ادامه تصریح کرد:در حال حاضرتعداد شرکتهای فعال مجاز اقتصادی در استان ۲۳ شرکت(سال گذشته ۴ شرکت) و تعداد انبار اختصاصی زیر کلید گمرک ۳۴ باب (سال گذشته ۸ باب ) می باشد .
وی بیان داشت : از ابتدای سال تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال استرداد حقوق ورودی موضوع ماده ۶۶ قانون امور گمرکی به صادرکنندگان داشته ایم که این میزان از کل استرداد سال ۹۸ ، ده درصد بیشتر بوده است .

گمرک اصفهان

گمرک اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خواستار پیگیری مصوبات ؛شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در خصوص ارتقا سطح تشکیلات گمرک کاشان و فولاد و خرید ایکس ری و تامین بودجه لازم جهت ساخت گمرک کاشان شد و گفت : گمرک اصفهان با پتانسیل بالای که دارد می تواند در زمینه ترخیص کالای وارداتی واحدهای تولیدی استان به اقتصاد استان و کشور کم شایانی بکند و نیازمند حمایتهای بودجه ای جهت اجرای دستورالعملهای پدافند غیرعامل می باشد .
در این دیدار و پس از ارائه گزارش ، دکتر رضایی استانداراصفهان از زحمات کارکنان گمرکات استان و فعالتر شدن گمرکات استان نسبت به قبل تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت : افزایش تعداد انباراختصاصی در استان یکی از نمودهای مردمی کردن اقتصاد و واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی است و کمک به واحدهای تولیدی به خصوص در زمینه ترخیص ۹۰ درصدی مواد اولیه ؛ در اشتغال استان و جلوگیری از تعطیل شدن واحد های تولیدی نقش به سزایی دارد.

استاندار اصفهان به جذب سرمایه های بخش خصوصی و مشارکت آنها در طرح های عمرانی اشاره کرد و تاکید کرد: استانداری اصفهان حمایت لازم قانونی و صدور مجوز شورای فنی استان و سایر موارد لازم را در اسرع وقت انجام می دهد. دکتر رضایی اظهار داشت : وجود ۴۸ درصد از تولید فرش کشور در استان اصفهان می طلبد که جهت رفع مشکلات این صنعت همت مضاعفی به کار بسته شود و در دستور کارها قرار گیرد .

وی از اینکه بیشترین میزان صادرات استان کالاهای ساخته شده و فراوری شده است ابراز خرسندی کرد و گفت : اما می بایست با تقویت صنایع بالای دستی کالاها و محصولات فراوری بیشتر شده و صادر گردند .
دکتر رضایی به ارزش افزوده ۳۶ برابری ریل آهن نسبت به تیرآهن اشاره کرد و اذعان داشت: در صنایع دیگر مانند مواد غذایی و صنایع دارویی و تبدیلی توجه ویژه ای باید بشود و محصولات با ارزش تر تولید نمود و از خام فروشی و صادرات آن اجتناب کرد .
استاندار اصفهان تولید و صادرات فراورده های پتروشیمی در شرایط تحریم صادرات نفت از مزیتهای استان دانست و در پایان جلسه مجددا از زحمات کارکنان ، مدیرکل و معاونین و مسئولین گمرکات استان تقدیر و تشکر نمود .


بازگشت به صفحه ی اصلی

ترخیص کالا و تشریفات گمرکی

ترخیص کالا در ویکی پدیا