ترخیص 158 هزار تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی در سال 99

ترخیص 158 هزار تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی در سال 99/ فعالیت شبانه روزی در گمرکات

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ترخیص 158 هزار تن کالای اساسی در سال جاری خبر داد و گفت: دسترسی آنلاین گمرک به انبارها و ورود و خروج کالا در بندر مانع از رسوب کالا می شود.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان ، با اشاره به اینکه در سال 98 بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی ترخیص شد، اظهار داشت: بطور میانگین ماهیانه 10 هزار میلیارد ریال حقوق ورودی، عوارض و غیره به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با بیان اینکه از ابتدای سال 1399 نیز بیش از 158 هزار تن کالای اساسی از گمرک ترخیص شده است، بیان داشت: به دلیل شرایط خاصی که به منظور مقابله با ویروس کرونا در کشور حاکم شد سرعت کار و تسهیلات گمرک در راستای ترخیص کالاهای بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا از اسفند 1398 تا 18 فروردین 1399 افزایش یافته و این روند ادامه دارد. در این مدت بیش از 1700 تن دستکش، ماسک، الکل و ژل ضد عفونی کننده از گمرک شهید رجایی ترخیص شده است.

ترخیص+کالای+اساسی

ترخیص+کالای+اساسی

اکبرپور در خصوص ترخیص کالاهای بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم مقابله با تحریمهای ظالمانه استکبار و همچنین حساسیت موضوع مقابله با اپیدمی ویروس کوید – 19 اطلاع از میزان کالاهای اساسی، بهداشتی ضد عفونی و بیمارستانی موجود در انبارها، و دسترسی آنلاین به آمار و اطلاعات از قبیل نوع و میزان کالاهای اساسی ضروری است. گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور باید بطور کامل از کلیه ورود و خروج کالاها مطلع باشد و از اینرو دسترسی آنلاین گمرک به تمامی انبارها الزامی می باشد.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون گمرک صرفا در خصوص کالاهای اظهار شده اطلاع دارد و در خصوص کالاهایی که حتی در محوطه گمرک هستند ولی قبض انبار نشده اند اطلاعی ندارد. یکی از دلایلی که ایجاب می کند گمرک به صورت آنلاین به انبارها دسترسی داشته باشد، ارائه آمار و اطلاعات به مسئولان ذیربط جهت تصمیم گیری های کلان و حساس کشور همچون برهه خطیر فعلی است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: کارکنان واحدهای اجرائی گمرکات که در اقصی نقاط کشور به ویژه گمرکات مرزی بعنوان مرزبانان اقتصادی این مرز و بوم، بدون هرگونه وقفه و تعطیلی شبانه روزی در حال خدمت هستند. متأسفانه سطح حقوق و مزایای دریافتی کارکنان خدوم گمرک در مقایسه با سازمانها و ارگانهای همجوار بسیار پائین و ناچیز است. شایسته و بایسته است تمهیداتی در خصوص رفع این مهم و بالابردن سطح معیشت کارکنان گمرک اندیشیده و به مرحله اجرا در آید. تمامی این مباحث نیز به معاون اول رئیس جمهور نیز ارائه شده است.


بازگشت به صفحه ی اصلی

ترخیص کالا و تشریفات گمرکی

ترخیص کالا در ویکی پدیا