توازن در تبادلات تجاری

ایجاد توازن در تبادلات تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا

رئیس کل گمرک ایران در دیدار با رئیس و معاون شورای بازرگانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواستار توازن درتبادلات تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا شد

 

رئیس کل گمرک ایران در دیدار با رئیس و معاون شورای بازرگانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهان ایجاد توازن در تبادلات تجاری و اعمال دقیق تخفیفات ترجیحی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شد.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی در این دیدار که پیش از ظهر امروز در محل ستاد مرکزی گمرک ایران برگزار شد، ضمن قدردانی از حسن همکاری شورای بازرگانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اجرای موافقت‌نامه موقت تجاری بین ایران و این اتحادیه و اعلام آخرین آمار صادرات و واردات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، از پایبندی جمهوری اسلامی ایران به رعایت اصول این موافقت‌نامه ازجمله تلاش برای ایجاد توازن در تبادلات تجاری تخفیفات ترجیحی با اعضای اتحادیه مذکور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که اعضای اتحادیه اوراسیا نیز همکاری مطلوب‌تری داشته باشند.

وی افزود: ایران به آینده همکاری‌های تجاری با اتحادیه اوراسیا بسیار خوشبین بوده و با تمام توان سعی در بهبود روابط و همکاری‌های دو جانبه خواهد داشت که در این خصوص حجم بالای تجارت در حوزه واردات و صادرات در مدت 45 روزه اخیر مبین این موضوع است.

توازن در تبادلات تجاری

توازن در تبادلات تجاری

میراشرفی مقوله تجارت را وسیله‌ای جهت اشاعه صلح و امنیت در منطقه حساس خاور میانه دانست و اظهارداشت: با توجه به شباهت‌های زیاد موجود بین کالاهای مصرفی دو کشور می‌توان به همکاری‌های تجاری با کشور قرقیزستان بسیار امیدوار بود.

براساس این گزارش “ایبرایف” رئیس شورای بازرگانی اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز از همکاری تجاری با ایران در چارچوب موافقت‌نامه مذکور به‌خصوص در حوزه صادرات و واردات ابراز خرسندی کرد.

رئیس شورای بازرگانی اتحادیه اوراسیا در این دیدار همچنین در مورد پیگیری تحویل سریع‌تر فرم گواهی مبدأ الکترونیکی (CT3) که از طرف سفارت ایران در روسیه به دبیرخانه کمیسیون اقتصادی اوراسیا برای ارسال به گمرکات کشورهای عضو اتحادیه جهت اعمال تخفیفات ترجیجی داده شده است، قول مساعد داد.

در این دیدار که میرزاخانی دستیار ویژه وزیر نیرو در امور کمیسیون مشترک ایران و روسیه، علی بعیدی مفردنیا معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل، حسین کاخکی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران و نمایندگان وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کشورمان حضور داشتند، رئیس کل گمرک به سئوال‌های مطرح شده درخصوص موضوعات مختلف تجاری و گمرکی پاسخ داد.

 

 

 


بازگشت به صفحه ی اصلی

ترخیص کالا و تشریفات گمرکی

ترخیص کالا در ویکی پدیا