کشف 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در 9 ماهه سال 98

کشف 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در 9 ماهه سال 98

گمرک ایران اعلام کرد :

🔹بیش از 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و 480 تن انواع مواد مخدر طی سالجاری کشف و ضبط شده است.

🔹براساس آمار، در 9 ماهه نخست سال 98 میزان مواد مخدر کشف شده توسط ماموران گمرک 480 تن و 586 کیلوگرم بوده است که در این میان پیش ساز مواد مخدر صنعتی در صدر کشفیات قرار داشته است .

🔹گمرک ایران در سال های اخیر یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است, که به نظر می رسد تاکید مسئولان گمرک بر بهره گیری از سامانه های الکترونیکی و تلاش کارکنان و کارشناسان گمرک موجب افزایش کشفیات شده است.

🔹دراین راستا کشف 228 کیلو گرم شیشه جاسازی شده در سقف کانتینر یخچالدار از مبدا افغانستان به مقصد امارات متحده عربی با بهره گیری از دستگاه ایکس ری و کشف13 کیلو و 200 گرم مواد مخدر گل در باک خودروی سمند در هفته گذشته قابل ذکر است.
در مجموع میزان کشفیات گمرک در حوزه مواد مخدر، در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 97, افزایش 390 درصدی را نشان می دهد.

🔹بررسی آمار کشفیات گمرک بیانگر این است که در سال جاری کشفیات مت آمفتامین (شیشه) در مرزهای ایران و افغانستان در مقایسه با سال گذشته روند بسیار افزایشی داشته است بطوریکه رشد کشفیات حدود 500 درصد بوده است که از این حیث قابل تامل است.

🔹کل کشفیات کالا در 9 ماهه اخیر حدودا به ارزش 27هزار میلیارد ریال بوده است که در این زمینه دو هزار و 912 فقره پرونده تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال پیگیری است.
بخشی از کشفیات قاچاق مربوط به خودرو است .

 

 

 


بازگشت به صفحه ی اصلی

ترخیص کالا و تشریفات گمرکی

ترخیص کالا در ویکی پدیا